موهای مجعد نیاز به مراقبت و توجه ویژه ای دارند تا سالم، مشخص و بدون وز نگه داشته شوند. با پیروی از یک روال صحیح مراقبت از مو و استفاده از محصولات مناسب، می‌توانید زیبایی طبیعی فرهای خود را افزایش دهید. در اینجا 13 نکته گام به گام در مورد نحوه مراقبت از موهای مجعد آورده شده است:

مرحله 1: نوع حلقه خود را تعیین کنید

شناخت نوع حلقه برای انتخاب محصولات و تکنیک های مناسب ضروری است. فرها میتوانند از موج های شل تا سیم پیچ های محکم متغیر باشند و هر نوع نیازهای منحصر به فرد خود را دارد.

مرحله ۲: از شامپوی ملایم استفاده کنید

موهای مجعد نسبت به موهای صاف خشک‌تر هستند، بنابراین مهم است که از شامپویی ملایم استفاده کنید که روغن‌های طبیعی را از بین نبرد. به دنبال شامپوهای بدون سولفات باشید که مخصوص موهای مجعد هستند.

مرحله 3: حالت دهی منظم

حالت دهنده برای آبرسانی و تغذیه موهای مجعد بسیار مهم است. بعد از هر بار شستشو از یک نرم کننده مرطوب کننده استفاده کنید تا به باز شدن فرها و بازیابی رطوبت کمک کند.

مرحله 4: با مراقبت باز کنید

موهای مجعد مستعد گره خوردن هستند، بنابراین برای جلوگیری از شکستگی، مهم است که به آرامی آنها را باز کنید. از یک شانه دندانه دار یا انگشتان خود برای باز کردن فرهای خود در زمانی که خیس هستند و با نرم کننده پوشانده شده اند استفاده کنید.

مرحله 5: استفاده از نرم کننده ترمیم کننده

نرم کننده ترک برای موهای مجعد یک محصول ضروری است. این به مرطوب کردن و مشخص کردن فرهای شما کمک می کند و در عین حال از موخوره محافظت می کند. مقدار کمی از نرم کننده را به طور یکنواخت روی موهای مرطوب خود بمالید.

مرحله 6: از محصول تقویت کننده فر استفاده کنید

برای بهبود تعریف فرهای خود، از یک محصول تقویت کننده فر مانند کرم یا ژل فر استفاده کنید. این محصول را روی موهای مرطوب بمالید، آن را از انتها به سمت ریشه ها به سمت بالا بمالید تا ایجاد فر شود.

مرحله 7: از حالت دادن حرارتی خودداری کنید

ابزارهای حالت دهنده حرارتی مانند اتوهای صاف و فر میتوانند به موهای مجعد آسیب برسانند و باعث وز شوند. فرهای طبیعی خود را در آغوش بگیرید و تا حد امکان از استفاده از ابزارهای حالت دهنده حرارتی خودداری کنید. اگر باید از گرما استفاده کنید، حتما از قبل از اسپری محافظ حرارت استفاده کنید.

مرحله 8: موهای خود را به درستی خشک کنید

از مالیدن شدید موهای خود با حوله خودداری کنید زیرا باعث ایجاد موخوره می شود. در عوض، آب اضافی را با یک حوله میکروفیبر یا یک تیشرت نخی قدیمی به آرامی فشار دهید. اجازه دهید موهایتان در هوا خشک شوند یا از یک ضمیمه پخش کننده روی سشوارتان استفاده کنید تا موهایتان را بدون برهم زدن الگوی طبیعی آنها خشک کنید.

مرحله 9: روی ابریشم یا ساتن بخوابید

روبالشی های نخی میتوانند باعث اصطکاک شوند و منجر به موخوره و گره خوردن شوند. روبالشی های ابریشمی یا ساتن را تغییر دهید تا اصطکاک را کاهش دهید و به موهایتان کمک کنید هنگام خواب رطوبت خود را حفظ کنند. همچنین می‌توانید موهای خود را در یک روسری ابریشمی بپیچید یا از کلاه ابریشمی برای محافظت از فرهای خود در طول شب استفاده کنید.

مرحله 10: فرهای خود را تازه کنید

در روزهای غیر شست و شو، فرهای خود را با پاشیدن آنها با آب یا اسپری طراوت فر، تازه کنید. به آرامی موهای خود را بشویید تا محصول دوباره فعال شود و فرهای شما احیا شود.

مرحله 11: حالت عمیق به طور منظم

درمان های حالت دهنده عمیق برای حفظ سلامت و آبرسانی موهای مجعد مفید هستند. یک بار در هفته یا در صورت نیاز از نرم کننده عمیق استفاده کنید تا رطوبت و تغذیه اضافی به فرهای شما ارائه شود.

مرحله 12: اصلاح منظم

اصلاح منظم برای حفظ سلامت موهای مجعد شما ضروری است. کوتاه کردن به جلوگیری از شکافتن انتهای و شکستگی آن کمک می کند و به فرهای شما اجازه می دهد بلندتر و سالم تر شوند.

مرحله 13: جامعه موهای مجعد را در آغوش بگیرید

پیوستن به انجمن موهای مجعد می‌تواند حمایت، نکات و الهام بخش ارزشمندی باشد. از طریق انجمن‌های آنلاین، گروه‌های رسانه‌های اجتماعی یا جلسات محلی با دیگرانی که موهای مجعد دارند ارتباط برقرار کنید تا از تجربیات آنها بیاموزید و سفر موهای مجعد خود را به اشتراک بگذارید.

با پیروی از این 13 نکته گام به گام، می‌توانید یک روال مراقبت از موهای سالم برای موهای مجعد خود ایجاد کنید و زیبایی طبیعی فرهای خود را افزایش دهید.

 

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...